Luisteren naar een pleegkind? 10 REDENEN


Pleegkinderen zijn gewoon leuk! Dat is een van de tien redenen waarom we naar pleegkinderen moeten luisteren. Op basis van de input van pleegkinderen tijdens de inspiratiesessies in het project Q4C-Pleegzorg en gesprekken met jongeren die actief zijn bij JongWijs heb Madeleine 10 redenen opgesteld waarom er naar pleegkinderen geluisterd moet worden.

Reden 1. Écht contact 

Q4C standaard 10: Jeugdigen kunnen contact (onder)houden met familie en vrienden. Oftewel: Ik kan bij mijn familie en vrienden blijven horen en contact met hen hebben. 

Simpel gezegd: tijdens Q4C-inspiratiesessies kwam bij de jongeren duidelijk het gevoel naar voren dat zij zich niet gehoord voelen.

“Als ik aangeef dat ik graag mijn échte vader of moeder wil zien, dan kan dat niet.” 

“Ik heb mijn vader al anderhalf jaar niet gezien en ik zeg elke keer dat ik dat wil, maar daar luisteren ze niet naar en ze doen er ook niks mee. Ze doen niet wat ik vraag.”

Lees verder op de site van JongWijs.

Madeleine is als ervaringsdeskundige betrokken bij het project Q4C-Pleegzorg. Voor alle Q4C-standaarden op een rij:  klik hier.

Q4C

Geef een reactie

