Na zes jaar ‘teruggeplaatst’


De ouders van Esmeralda (36) waren 15 jaar toen zij werd geboren. Te jong en instabiel om voor haar te zorgen, dus werd ze in een pleeggezin geplaatst. Als de veiligheid van een kind thuis in het geding is of hulp in de thuissituatie niet afdoende is, wordt tot uithuisplaatsing besloten door de gemeente of de kinderrechter. Ze herinnert zich fijne jaren. Maar toen ze zes jaar was, werd ze door een rechterlijke uitspraak teruggeplaatst bij haar inmiddels meerderjarige ouders. ‘Ik begreep niet dat mijn pleegfamilie met de auto wegreed en ik daar moest blijven. Ik ben achter ze aan gerend; ik wilde mee!’

Lees verder op ‘Supergewone mensen’ met meer verhalen.

1 Comment

Geef een reactie

