Mijn Andere Thuis: de stem van jongeren in pleeggezinnen en gezinshuizen


Op donderdag 29 oktober presenteert Kinderombudsman Marc Dullaert Mijn Andere Thuis aan gemeenten en jeugdhulporganisaties. ‘Mijn Andere Thuis’ bestaat uit een handige set met tools waarmee gemeenten hun inhuisplaatsingsbeleid beter kunnen laten aansluiten bij jongeren en hun ouders of verzorgers. Dat is de kern van Mijn Andere Thuis, een initiatief van Stichting Kinderpostzegels Nederland.

Marc DullaertOp 29 oktober wordt het project gelanceerd, in aanwezigheid van de Kinderombudsman Marc Dullaert, in het Kinderrechtenhuis in Leiden. Hij zal dit doen in samenwerking met jongeren die in pleeggezinnen en gezinshuizen wonen. Medewerkers van gemeenten en jeugdhulporganisaties worden hiervoor uitgenodigd en krijgen workshops aangeboden voor het gebruik van de app en de site. Gemeente Leiden zal de aftrap doen door als eerste gemeente Mijn Andere Thuis in gebruik nemen.

Bron en verder lezen op de site van de Stichting Kinderpostzegels. Je kunt hier ook de uitnodiging downloaden.

1 Comment

Geef een reactie

