Vloedgolf Congressen Jeugdzorg


Ik meldde het al eerder: een vloedgolf van congressen over de transitie en transformatie van de jeugdzorg spoelt over Nederland. Op 16 juni organiseert het NJi het congres ‘Transformeren doe je samen’. Dit is het motto van het congres dat het Nederlands Jeugdinstituut organiseert samen met tien brancheorganisaties, vijf andere kennisorganisaties, het stedennetwerk G32 en zeven cliëntenorganisaties/fora.

Kennisnet Jeugd

Ik ga er niet naar toe. Het wordt te veel. Diezelfde week (19 juni) is er een congres over pleegzorg. Dat lijkt me interessanter dan 16 juni, dat een beetje een vergaarbak is van alles wat er nu gaande is. Wat daar ontbreekt – gemiste kans vanuit mijn perspectief – is aandacht voor of een workshop over gezinsvormen. Had ik maar beter moeten opletten. Op 30 juni krijg ik de kans op het congres ‘Integrale Jeugdzorg’.

RBE logo

Geef een reactie

